STACJONARNIE LUB ONLINE - TY DECYDUJESZ!

MS Excel od A do Z - 580 zł brutto

 

Kompleksowe szkolenie z Excela, oszczędność czasu oraz pieniędzy. Podczas dwóch weekendów intensywnych zajęć stacjonarnych w Poznaniu, nauczysz się wszystkiego, co potrzebne, aby wykorzystać pełen potencjał Excela. Podczas szkolenia będą omawiane programy:
  1. Excel Podstawy,
  2. Excel Średni,
  3. Tabele Przestawne.

 

W cenie szkolenia:
  • praca przy własnym stanowisku komputerowym,
  • materiały szkoleniowe oraz pliki z ćwiczeniami,
  • Certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia,
  • doświadczeni Trenerzy MS Office z długoletnim stażem w prowadzeniu szkoleń,
  • w prezencie dla Ciebie darmowy dostęp na 12 miesięcy do szkolenia o wartości 120 zł - Szkolenie Tabele Przestawne.

 

REZERWUJE MIEJSCE

 

TERMINY SZKOLEŃ


TERMINY WEEKENDOWE od 8:00 do 14:00

Termin: 20, 21, 27, 28 kwiecień
Termin: 11, 12, 18, 19 maja
Termin: 25, 26 maja 1, 2 czerwiec
Termin: 8, 9, 15, 16 czerwiec
Termin: 22, 23, 29, 30 czerwiec

 

Osoby kontynuujące naukę płacą zawsze mniej - cena za udział w szkoleniu 500 zł brutto.
STACJONARNIE LUB ONLINE - TY DECYDUJESZ!

Przebieg szkolenia Excel do A do Z - Kompleksowo!

MS Excel Podstawy

Omówimy i przećwiczmy pełen program szkolenia Excel Podstawy, który jest bazą do tego aby praca z wykorzystaniem Excela stała się dla Ciebie prosta, łatwa i przyjemna. Excel podstawy jest to program rozumiany jako podstawy codziennej pracy biurowej.
Nie jesteś zainteresowany całością - weź udział tylko w bloku Excel Podstawy - cena udziału 300 zł.

MS Excel Tabele Przestawne

W tej części przekonasz się, że Tabele Przestawne są jednym z prostszych narzędzi w Excelu. Poznanie Tabel Przestawnych pozwoli tobie łatwo i szybko dokonywać analizy i to bez znajomości zaawansowanych funkcji.
Zobacz filmik na którym prezentujemy jak działa Tabela Przestawna i dlaczego musisz ją poznać - link do YouTube.

MS Excel Średni

Omówimy i przećwiczymy najważniejsze i najczęściej wykorzystywane funkcje w Excelu, poznasz triki, które przyspieszą twoją pracę. Dwa intensywne dni nauki - dużo ćwiczeń. Z funkcją jeżeli możesz zapoznać się już od razu - zobacz filmik na YouTube.
Nie jesteś zainteresowany całością - weź udział tylko w bloku Excel Średni - cena udziału 400 zł.

Bonus

Przygotowaliśmy specjalny bonus dla uczestników szkolenia - rozszerzyliśmy program o dodatkowe zagadnienia.
Podsumowując - uczestnictwo w szkoleniu "Excel od A do Z" gwarantuje pełne opanowanie pracy w Excelu.
O  S Z K O L E N I U

Jak będzie wyglądać Twoja nauka!

1

PRZED SZKOLENIEM

Nauka zaczyna się już przed samym szkoleniem, otrzymasz dostęp do platformy szkoleniowej, na której znajdziesz pełne szkolenie Tabele Przestawne wraz z plikami i ćwiczeniami do pobrania. Dostęp do konta jest udzielany po opłaceniu szkolenia.

2

W TRAKCIE SZKOLENIA

Szkolenia w trybie stacjonarnym lub w trybie zdalnym z domu - TY DECYDUJESZ! Zajęcia składają się z bloków tematycznych, każdy blok zawiera część teoretyczną oraz część praktyczną - czyli ćwiczenia wykonywane z trenerem lub samodzielnie.

3

PO SZKOLENIU

Twoja nauka nie kończy się po szkoleniu, teraz czas na utrwalanie wiedzy - czyli samodzielna praca na platformie Love Excel, dodatkowo raz w miesiącu zapraszamy na darmowe spotkania online - więcej szczegółów w zakładce Strefa Kursanta.

Jak zapisać się na szkolenie?

 

Zapraszamy na szkolenia stacjonarne w Poznaniu lub online cała Polska. Rezerwacja miejsca na szkolenie jest bezpłatna. Skontaktuj się mailowo, telefonicznie lub wypełnij formularz zgłoszeniowy. Otrzymasz potwierdzenie rezerwacji oraz dalsze instrukcje.
Niezdecydowany? Pozostaw kontakt, a pomożemy Ci wybrać idealne szkolenie.

 

TERMINY WEEKENDOWE od 8:00 do 14:00

Termin: 20, 21, 27, 28 kwiecień
Termin: 11, 12, 18, 19 maja
Termin: 25, 26 maja 1, 2 czerwiec
Termin: 8, 9, 15, 16 czerwiec
Termin: 22, 23, 29, 30 czerwiec

ZAPISY

Rezerwacja miejsca

 

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Imię i nazwisko
Wypełniając ten formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych zgodnie z Polityką prywatności. Wykorzystujemy pliki cookies, aby zapewnić jak najlepszą jakość usług. Możesz w każdej chwili wycofać swoją zgodę lub zarządzać ustawieniami plików cookies w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce plików cookies.

Część I - Excel Podstawy

Wprowadzenie do Excela

Dowiesz się do czego najczęściej jest wykorzystywany Excel, pokażemy tobie jego najczęstsze zastosowania. Zapoznasz się z budową Excela oraz omówimy poszczególne elementy. Dowiesz się jak uruchomić Excela, jak go zapisać oraz jak znaleźć utworzone pliki.
Poruszana tematyka:
  • uruchamianie Excela, opis elementów okna, wybór: szablon czy pusty dokument;
  • omówienie wstążek, organizacja danych w Excela.
  • ćwiczenia.

Wprowadzanie, kasowanie danych

Nauczysz się jak poprawnie wprowadzać dane w Excelu, na co zwracać uwagę aby nie popełniać błędów. Poznasz wybrane podstawowe metody usuwania danych w zależności od tego co potrzebujesz usunąć. Dowiesz się dlaczego klawisz BACKSPACE nie jest dobry do kasowania danych.
Poruszana tematyka:
  • sposoby wprowadzania danych w komórki,
  • sposoby na kasowanie danych w komórkach,
  • ćwiczenia.

Podstawy pracy z formułami

Praca z formułami to główny element pracy w Excelu. Omówimy, jak są zbudowane formuły, jak ich używać aby działały. Poznasz różne metody wprowadzania formuł, dowiesz się jak je edytować oraz jak korzystać z podpowiedzi Excela przy wprowadzaniu formuł.
Poruszana tematyka:
  • wprowadzanie i używanie formuł - nauka na przykładzie funkcji SUMA,
  • funkcja autosumowania,
  • podstawowe obliczenia w Excelu - dzielenie, mnożenie, średnia, minimum, maksimum, zliczanie,
  • liczba jako tekst,
  • ćwiczenia.

Uchwyt wypełnienia

Excel ma to do siebie, że wiele czynność można przyspieszyć lub zautomatyzować jedna z tych funkcji kryje się za uchwytem wypełnienia. W tej części nauczysz się kiedy i jak z niego korzystać.
Poruszana tematyka:
  • wykorzystanie CTRL w kopiowaniu danych,
  • uchwyt wypełnienia - zasada działania,
  • sposoby wykorzystania,
  • wypełnianie zakresu komórek serią danych w poziomie.
  • ćwiczenia.

Zaznaczanie danych

Zaznaczanie danych w Excelu to jedna z podstawowych i najczęściej wykonywanych czynności. W tej części nauczysz się, jak prawidłowo zaznaczać duże tabele bez użycia myszy. Omówimy również, jak poprawnie kopiować i usuwać całe kolumny, wiersze. Przećwiczymy również dodawanie, usuwanie i zmianę rozmiarów całych wierszy i kolumn.
Poruszana tematyka:
  • zaznaczenia wierszy, kolumn, komórek za pomocą skrótów klawiszowych,
  • kopiowanie oraz wstawianie skopiowanych danych na różne sposoby, wstawianie specjalne skopiowanych komórek,
  • dostosowanie szerokości kolumny i kolumny pojedynczo lub grupowo,
  • dostosowanie wysokości wiersza i wierszy pojedynczo lub grupowo,
  • wstawianie wierszy i kolumn pojedynczo lub grupowo,
  • usuwanie wierszy i kolumn pojedynczo lub grupowo,
  • ćwiczenia.

Formatowanie liczb i komórek

Dowiesz się co kryje się za określeniem "format". Poznasz narzędzia i funkcje, które będziesz najczęściej wykorzystywać do formatowania w Excelu oraz w pozostałych programach pakietu MS Office.
Poruszana tematyka:
  • formatowanie liczb,
  • formatowanie komórek,
  • obramowanie komórki i komórek,
  • wyrównanie tekstu,
  • wybór koloru teksu,
  • wybór koloru wypełnienia,
  • ćwiczenia.

Tabele

W tej części zbudujesz swoją pierwszą tabele w Excelu. Nauczysz się jak tworzyć tabele, jak je edytować, jak je kopiować, jak je usuwać oraz jak je podliczać. Dodatkowo zapoznasz się z podstawami tworzenia tabel automatycznych.
Poruszana tematyka:
  • obramowanie komórek,
  • kolorowanie komórek,
  • użycie malarza formatów,
  • kopiowanie formuł w tabelach,
  • tabele automatyczne,
  • podstawowe ustawienia tabel automatycznych,
  • ćwiczenia.

Pasek stanu

Pasek stanu to narzędzie, które może ułatwić ci liczenie w Excelu bez konieczności korzystania z formuł. W tej części omówimy, co to jest pasek stanu, jak go dostosować do swoich potrzeb, jak odczytywać na nim informacje i jakie są przykłady jego zastosowań.
Poruszana tematyka:
  • omówienie paska stanu,
  • ustawienia i edycja pasku stanu,
  • odczyt informacji,
  • przykłady zastosowań,
  • ćwiczenia.

Filtry w Excelu

W tej części dowiesz się, jak działają filtry tekstowe, liczbowe oraz jak pracować z datą. Dowiesz się, jak podliczać wyniki filtrowania i na co uważać. Przejdziemy także przez przydatne opcje dodatkowe filtrowania.
Poruszana tematyka:
  • omówienie funkcji,
  • opcje podstawowe filtrów czyli filtry tekstu, liczb, dat,
  • opcje dodatkowe filtrów czyli filtrowanie wg kolorów komórek,
  • podliczanie wyników filtrowania,
  • częste błędy przy użyciu filtracji,
  • ćwiczenia.

Sortowanie danych w Excelu

Przećwiczysz funkcje związane z sortowaniem, takie jak sortowanie wg zawartości kolumny czy sortowanie wg kolorów. Omówimy ograniczenia dotyczące sortowania.  Nauczysz się jak sortować tabele w których są obliczenia.
Poruszana tematyka:
  • omówienie funkcji,
  • sortowanie wg zawartości kolumny,
  • sortowanie wg kolorów,
  • sortowanie w poziomie, zmiana kolejności kolumn w tabeli,
  • uwagi i ograniczenia dot. sortowania,
  • sortowanie z formułami,
  • ćwiczenia.

Drukowanie

Ten rozdział pokaże Ci, jak sprawić, że drukowanie stanie się czystą formalnością. Nauczysz się precyzyjnie określać co ma Excel wydrukować oraz jakie informacje ma pokazać.
Poruszana tematyka:
  • ustawienie obszaru wydruku,
  • dostosowanie obszaru wydruku do wielkości strony (np. A4, A3),
  • wstawianie podziału stron, czyli dzielenie wydruku na kolejne strony,
  • usuwanie zbędnych podziałów stron,
  • formatowanie nagłówków i stopek czyli drukowanie dodatkowych informacji,
  • wstawianie numeracji stron, grafiki, ustawienie tytułu wydruku,
  • ustawienia marginesów,
  • druk dwustronny, druk do PDF,
  • ćwiczenia.

Formatowanie warunkowe

Formatowanie warunkowe to narzędzie, które pozwala zmieniać wygląd komórek w zależności od zawartości. Przećwiczysz jak wykorzystywać podstawowe zastosowania formatowania warunkowego.
Poruszana tematyka:
  • poznawanie sposobów użycia formatowania warunkowego przy liczbach i tekstach,
  • ukrywanie komórek z błędami za pomocą formatowania warunkowego,
  • formatowanie warunkowe do porównywania wyników,
  • użycie formatowania warunkowego do graficznego zobrazowania wyniku,
  • ćwiczenia.

Operacje na wielu arkuszach

Operacje na wielu arkuszach w Excelu w tym samym czasie czyli klikasz raz zmieniasz wszędzie. Nauczysz się jak przeliczać, przeglądać i prezentować dane z różnych arkuszy w jednym miejscu oraz jak zmieniać wygląd i opisy arkuszy.
Poruszana tematyka:
  • tworzenie nowych arkuszy,
  • grupowanie arkuszy,
  • kopiowanie danych pomiędzy arkuszami,
  • zbieranie danych z kilku arkuszy w jednym miejscu,
  • kopiowanie i przenoszenie arkuszy,
  • ćwiczenia.

Najpopularniejsze obliczenia w Excelu:

Najpopularniejsze obliczenia w Excelu to taki must-have dla wszystkich, którzy pracują w Excelu. Nauczysz się jak wykonać poprawnie popularne obliczenia w Excelu, otrzymasz od nas gotowe wzory formuł.
Poruszana tematyka:
  • wzrost %
  • spadek %
  • udział %
  • zwiększanie o %
  • zmniejszanie o %
  • ćwiczenia.

Blokowanie okien

Blokowania okna, czyli jak utrzymać widoczność pewnych elementów podczas przewijania. Nauczysz się jak korzystać z funkcji podziału okna, otwierania nowego okna, oraz jak dostosować widok poprzez włączanie i wyłączanie linii siatki, nagłówków czy ukrywanie wstążki narzędziowej.
Poruszana tematyka:
  • omówienie funkcji,
  • użycie funkcji blokowanie okna,
  • użycie funkcji podziału okna,
  • nowe okno,
  • włączenie/wyłączenie linii siatki,
  • włączenie/wyłączenie nagłówków,
  • ukrycie wstążki narzędziowej,
  • ćwiczenia.

Skróty klawiszowe

Poznasz i przećwiczysz najczęściej wykorzystywane skróty klawiszowe w pracy z Excelem. Poznasz triki, które sprawią, że praca z arkuszami kalkulacyjnymi stanie się jeszcze bardziej efektywna!

Wykresy

Poznasz najczęściej wykorzystywane rodzaje wykresów. Dowiesz się jak je wstawiać, edytować, odświeżać o nowe dane. Nauczysz się jak modyfikować wygląd wykresu oraz jak poradzić sobie z pustymi komórkami w źródle danych.
Poruszana tematyka:
  • wykres kolumnowy, słupkowy, kołowy,
  • wstawianie wykresów,
  • modyfikowanie wykresów,
  • tworzenie szablonów z wykresów,
  • interpretacja pustych komórek w źródle danych do wykresu,
  • ćwiczenia.

CZĘŚĆ II - EXCEL ŚREDNI

Funkcje Średniozaawansowane

Opanujesz kluczowe i najczęściej wykorzystywane funkcje w Excelu, poznasz funkcje statystyczne, funkcje zliczające. Dowiesz się jak prawidłowo zaokrąglać liczby w Excelu zaokrąglanie.
Poruszana tematyka:
  • zaokrąglanie liczb,
  • funkcje statystyczne: Średnia, Licz jeżeli, Suma jeżeli,
  • funkcje zliczające, Maksimum/minimum,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Formatowanie Warunkowe

Poznaj formatowanie warunkowe w Excelu do efektywnego poprawiania czytelności danych. Naucz się funkcji i sposobów zastosowania, dzięki którym szybko poprawisz raporty.
Poruszana tematyka:
  • omówienie funkcji,
  • poznawanie sposobów użycia formatowania warunkowego przy liczbach i tekstach,
  • ukrywanie komórek z błędami za pomocą formatowania warunkowego,
  • formatowanie warunkowe do porównywania wyników,
  • użycie formatowania warunkowego do graficznego zobrazowania wyniku,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Funkcje Czasowe

Opanujesz funkcje czasowe, które pozwolą na wykonywanie precyzyjnych obliczeń z datami, monitorowania terminów i kontrolowania płatności jak również pozwolą śledzić dni robocze, ułatwiając planowanie zadań.
Poruszana tematyka:
  • skróty klawiszowe dla dat,
  • poznanie funkcji: Dziś, Teraz, Dni robocze, Dni robocze niestandardowe,
  • poznanie funkcji: Data Różnica,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Funkcje Logiczne

Funkcje logiczne w Excelu to klucz do analizy warunków i podejmowania decyzji. Skutecznie sprawdzisz założenia, co pozwoli generować automatyczne działania.
Poruszana tematyka:
  • poznanie funkcji: Oraz, Lub.
  • poznanie funkcji: Jeżeli. Jeżeli błąd.
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Funkcje Tekstowe

W funkcjach tekstowych Excela znajdziesz potężne narzędzia do przetwarzania danych. Dowiesz się, jak precyzyjnie wyciągać, dzielić i łączyć tekst. Funkcje staną się niezastąpione, zwłaszcza przy jednolitym formatowaniu danych tekstowych.
Poruszana tematyka:
  • poznanie funkcji: Prawy. Lewy. Fragment tekstu,
  • poznanie funkcji: Wielkie litery, małe litery, z wielkiej litery,
  • poznanie funkcji: Długość tekstu. Podaj pozycję. Złącz teksty,
  • tekst jako kolumny,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Poprawność Danych

Dowiesz się, jak kontrolować wartość wprowadzane w komórki takie jak: liczb, daty, teksty a także jak ograniczać ilość wpisanych znaków w komórkę. Zastosowanie funkcji poprawność danych pozwoli wyeliminować błędy związane z wprowadzaniem niewłaściwych danych.
Poruszana tematyka:
  • omówienie funkcji: Lista,
  • omówienie funkcji: Długość tekstu,
  • omówienie funkcji: Liczby. Liczby całkowite,
  • omówienie funkcji: Daty,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Listy Niestandardowe

Poznanie obsługi list niestandardowych w Excelu umożliwi Ci efektywne wypełnianie komórek nazwami dni tygodnia, miesięcy czy innych powtarzających się elementów. Dodatkowo, nauczysz się wykorzystywać listy niestandardowe do sortowania kolumn w tabelach, co usprawni organizację danych.
Poruszana tematyka:
  • tworzenie list niestandardowych,
  • zaradzanie listami niestandardowymi,
  • sortowanie tabel wg list niestandardowych,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Ochrona Hasłem

Nauczysz się jak skutecznie blokować dostęp do pliku poprzez ustawienie hasła jak monitorować zmiany za pomocą funkcji rejestracji oraz jak blokować komórki, ukrywać zawartość, a także chronić całe arkusze przed przypadkowymi lub niepożądanymi edycjami.
Poruszana tematyka:
  • blokowanie komórek,
  • ukrywanie zawartości komórek,
  • blokowanie arkuszy,
  • ochrona przed otwarciem,
  • rejestracja zmian,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Wyszukaj Pionowo i Poziomu

Jedna z najbardziej popularnych funkcji. Nauczysz się, jak ją stosować i na co uważać. Dodatkowo omówimy funkcję jeżeli.błąd, dzięki której skutecznie zarządzisz ewentualnymi błędami, w tym popularnym #N/D.
Poruszana tematyka:
  • poznanie funkcji: Wyszukaj pionowo,
  • poznanie funkcji: Wyszukaj poziomo,
  • użycie funkcji: jeżeli.błąd,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Dostosowanie wstążki i paska narzędziowego

Dowiesz się jak dostosować wstążkę i pasek narzędzi do swoich potrzeb. Dzięki modyfikacji paska szybkiego dostępu i wstążki narzędziowej, wszystkie niezbędne funkcje będą zawsze na wyciągnięcie ręki.
Poruszana tematyka:
  • modyfikacja i zarządzanie paskiem szybkiego dostępu,
  • modyfikacja i zarządzanie wstążką narzędziową,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Tabele automatyczne i formuły

Dowiedz się, jak skutecznie korzystać z tabel automatycznych w Excelu, aby zrezygnować z konieczności blokowania adresów komórek przy kopiowaniu i przeciąganiu formuł. Nauczysz się tworzyć i zarządzać tabelami, a także wykorzystasz je w różnych formułach, takich jak wyszukaj pionowo, licz.jeżeli, licz.warunki.
Poruszana tematyka:
  • tworzenie i zarządzanie tabelami automatycznymi,
  • użycie ich w formułach: wyszukaj pionowo, licz.jeżeli, licz.warunki,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Praca z wykresami

Opanujesz zaawansowane techniki modyfikacji wyglądu wykresów, a także dowiesz się, jak odpowiednio przygotować dane, aby wykresy oddawały istotę informacji.
Poruszana tematyka:
  • zaawansowana modyfikacja wyglądu wykresów,
  • wstawianie grafik w wykresy,
  • wykresy przebiegu w czasie,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

CZĘŚĆ III - TABELE PRZESTAWNE

Tabele Przestawne: Przygotowanie danych źródłowych

Wprowadzenie do tabel przestawnych stanowi kluczowy krok w zrozumieniu roli i funkcji tego narzędzia. Na tym etapie szkolenia zdobędziesz ogólny przegląd tabel przestawnych oraz zgłębisz najważniejsze cechy tego narzędzia.
Poruszana tematyka:
  • wprowadzenie do tabel przestawnych,
  • opis elementów tabel.

Wstawianie tabeli przestawnej

Dowiesz się, jak dokładnie przygotować dane źródłowe do utworzenia tabel przestawnych. Omówimy również, jak skutecznie wstawiać pola tabeli przestawnej do arkusza, a także jak dostosować układ tabeli przestawnej do konkretnych potrzeb.
Poruszana tematyka:
  • wstawianie w arkusz pola tabeli przestawnej,
  • zmiana układu tabeli przestawnej,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Zmiana wyglądu tabel przestawnych

Skupimy się na kluczowych aspektach zmiany wyglądu tabel przestawnych. Nauczysz się, jak pokazywać i ukrywać elementy w tabelach przestawnych a także jak dostosować wygląd tabel przestawnych do konkretnych preferencji i potrzeb. Dodatkowo, dowiesz się, jak szybko podsumować tabelę przestawną.
Poruszana tematyka:
  • pokazywanie i ukrywanie elementów tabeli przestawnej,
  • sumowanie domyślne obliczenie,
  • zmiana wyglądu tabel przestawnych,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Zmiana ustawień pól

Siła tabel przestawnych tkwi w szybkości jej działania i prostocie użytkowania. Nauczysz się jak dokonać zmiany obliczeń: suma, średnia, minimum, maksimum i inne. Dodatkowo dowiesz się jak zmieniać ustawienia innych pól w tabeli przestawnej.
Poruszana tematyka:
  • zmiana ustawień pola wartości,
  • zmiana ustawień innych pól,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Prezentacja danych

Poznasz możliwości filtrowania i sortowania danych w Tabeli przestawnej. Dodatkowo opanujesz wykorzystanie funkcji "Pokaż wartości jako".
Poruszana tematyka:
  • omówienie funkcji: pokarz wartości jako,
  • filtrowanie i sportowanie danych w tabeli przestawnej,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Aktualizacja danych źródłowych tabeli przestawnej

Dowiesz się jak odświeżać dane, jak modyfikować źródła danych.
Poruszana tematyka:
  • odświeżanie danych,
  • sprawdzenie i zmiana źródła danych,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Grupowanie danych

Dowiesz się, jak sprawnie analizować informacje według dat, liczb czy tekstów. Grupowanie to kluczowe narzędzie, które pozwala szybko zrozumieć strukturę danych i wyciągnąć istotne wnioski.
Poruszana tematyka:
  • grupowanie według etykiet dat,
  • grupowanie według etykiet liczb,
  • grupowanie według etykiet tekstów,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Funkcja WEŹDANETABELI

Ta zaawansowana formuła pozwala pobierać z tabeli przestawnej interesujące nas wartość niezależnie jak będziemy zmieniać układ tabeli. Typowa formuła pobiera wartość z komórki o określonym adresie, funkcja WEŹDANETABELI, podąża za wybranym wynikiem i niezależnie, gdzie się znajdzie w tabeli, potrafi ją poszukać i pobrać jej wynik.
Poruszana tematyka:
  • działanie funkcji WEŹDANETABELI,
  • włączanie i wyłączanie funkcji WEŹDANETABELI,
  • budowa funkcji WEŹDANETABELI,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.

Pola i elementy obliczeniowe

Jeżeli chcesz uzyskać dodatkowe obliczenia w tabeli przestawnej, możesz to zrobić wstawiając w nią pole obliczeniowe. Jest to element tabeli, który pozwala dokonywać obliczeń pomiędzy podstawowymi polami.
Poruszana tematyka:
  • tworzenie własnego pola obliczeniowego,
  • tworzenie własnego elementu obliczeniowego,
  • wykorzystanie pola i elementu obliczeniowego,
  • samodzielne przećwiczenie omówionych zagadnień.